HTML

Friss topikok

  • Huffnágel Pista: Vessünk véget a spermatolvajlásnak! #geci #nőbűnözés #nőerőszak klou.tt/2cg82zjsf28e (2015.03.01. 22:58) Mennyibe kerul egy Bayer Zsolt?
  • bankvezér: @Istóczy Győző: Úgy látom, azért elég "népszerű" vagy itt. :DDDD (2014.06.04. 21:10) Lázár féle kettős mérce
  • bankvezér: Blogger barátom ! Helyesírás! Mi ebben a mondatban a hiba? "Meg mondom őszintén én ezt nem értem!... (2014.06.02. 20:47) Kérdések KGBéla ügyben
  • csepke: Én mindig magamnak csinálom, de mindig egy fél napomat elveszi. Mert még nem volt két év egymás ut... (2014.05.19. 18:23) Söralátét adóbevallás?
  • Dörnyei József: @Tyson925: Reméljük együtt, hogy most ebben tévedsz. Adót növelni nyilván mindig lehet, akár 50%-... (2014.05.16. 19:25) Deflációs veszély Magyarországon?

Bajnai végre megértette?

2014.04.10. 08:00 Tyson925

Úgy gondolom a hétvégi választások eredménye igen sok szempontból előnyös az ország számára.

Hiszen lássuk be: a 2010 óta felépített rendszerben a magát "Kormányváltó összefogásnak" tituláló "baloldali" banda biztosan nem tudta volna megfelelően működtetni az országot. Mivel kivétel nélkül minden fontos pozícióban egy FIDESZ közeli bérenc ül, így a szükséges és valós reformok végrehajtásának esélye minimálisra szűkült egy egyszerű többséggel rendelkező kormánynak.

Másrészről képzeljünk el egy olyan kormányt melynek miniszterelnöke Mesterházy Attila, aki mellett fontos szerepet kell kapjon Gyurcsány és Bajnai is, esetleg egy Fodor Gábor. Egyértelmű, hogy rövid időn belül rengeteg érdekellentét tört volna elő és hamar szakadáshoz vezetett volna. Továbbá úgy gondolom, hogy azért is nyert az ország, mert az ellenzéknek le kell vonnia az egyértelmű következtetést: ezekkel az arcokkal nem lehet választást nyerni. Újfajta politizálásra, valós problémákra fókuszálva, új, felkészült arcok kellenek egy kormányváltáshoz. A Szanyi Kapitány féle politizálásra mára nincs valós kereslet a magyar politikai piacon, amit a választás eredményei egyértelműen alátámasztanak. Az igazán megdöbbentő számomra az a kormányváltók reakciója volt: egyelőre úgy néz ki nem akarják ezt megérteni, elfogadni. Mesterházy és Gyurcsány nem mond le, elfogadhatónak tartják az eredményt, és hát amúgy is lejtett a pálya. Úgy tűnik egyedüli kivétel Bajnai lesz: Gordon volt az első április 6.-án aki megértette és őszintén kimondta, bizony a vereségért alapvetően ők a hibásak. Egyedül az Együtt-PM vezetése vállalja a felelőséget és mondd le az EU választások után, másrészről Bajnai Gordon lemond mandátumáról is. Úgy gondolom Bajnai végre megértette: hiba volt csatlakoznia az MSZP-hez, és hiba volt Gyurcsánnyal közös listát indítani! Úgy gondolom Bajnaiék mindig egy mohó stratégiát követtek a kampány során: mindig az aktuálisan, rövid távon a legjobbnak tűnő döntést probálták meghozni, és ezáltal folyamatosan távolodtak a globális optimumtól: az Együtt-PM-nek még frakciója sem lesz az új parlamentben. Ennek volt köszönhető, hogy először az MSZP-vel közösen indultak, majd Mesterházy lett a miniszterelnök jelölt, és végül, hogy Gyurcsány lett a 3. helyen a közös listán. Valljuk be, egy ilyen listára azok a kiábrándult választók akik már mindkét oldalban kellőképpen nagyot csalódtak sosem szavaztak volna. Ahogy nem is tették végül. Másrészről Bajnai nagyon jól látja: Fidesz-kormányt leváltó ellenzék a parlamenten kívül fog döntően megszerveződni. Hiszen ne feledjük: 2014-ben Magyarországon nincs egyetlen VALÓBAN jobboldali párt sem... Végre, valakinek valós alternatívát kell tudnia nyújtani!

25 komment · 1 trackback

Címkék: választás bukás portfolioblogger Bajnai

A bejegyzés trackback címe:

https://economy.blog.hu/api/trackback/id/tr316003507

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politika - Bajnai lemond és visszalép a képviselőségtől is 2014.04.10. 09:12:10

Bajnai Gordon már valamikor tavaly Augusztusban/Szeptemberben bejelentette, hogy nem folytatja a politikai pályát. Aztán bejelentette, hogy a választásokig még marad. Ez azután történt, hogy az MSZP rákényszerítette Mesterházy Attilát az Együtt2014-re....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.10. 09:14:28

Nem teljesen értette meg, de nagyjából.

Bajnai alapvetően szocialista ember, ezért kapitalista párt vezetésére alkalmatlan - ergó nem lehet egy jobb oldali (kapitalista) párt vezére.

A bal oldalon meg megmaradt az MSZP, akiket nehéz lesz onnan kitúrni.

Meglátjuk, hogy az Együttnek lesz-e egyáltalán hely a piacon...

Kivlov 2014.04.10. 09:38:04

Ha megértette is, eléggé lejáratta magát azzal, hogy összeállt az mszp-vel és fújta az általuk kívánt semmitmondó dolgokat. Neki egy esélye van (lett volna?): hogy egy kvázi független, szakértői jellegű emberként vonzzon szavazókat. Na, ez kútba esett, amikor bedőlt a maszopnak...

Tidal Wave 2014.04.10. 09:48:37

Bajnai egy teljesen középszerű képességekkel rendelkező, saját bevallása szerint is nem politikus alkat, akit a büdös életbe soha senki sem választott meg. Ma már jót röhög az ember azon, hogy 2012. őszén a budapesti liberális értelmiség meg a blogoszféra tövig benyalt neki, meg Karácsony Gergely (aki be sem került a Parlamentbe) egykori munkahelye kimutatott neki 20% rögtön egy héttel a visszatérése után.
Valódi ellenzéki alternatíva csak akkor lesz, ha a Bajnaik, Gyurcsányok, Fodorok, Bokrosok végre megértik, hogy lejárt az idejük.

Bajnai, mint jobboldali alternatíva. Legalább annyira, mint Bokros.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.04.10. 09:49:37

@Kivlov: Igen, pontosan ezt akartam mondani. Me azt, hogy szerintem Bajnai mindig a tanácsadóira hallgatott, akik mindig olyan tanácsokat adtak neki, ami az aktuális helyzetben jónak tűnhetett, viszont hosszútávon megbosszúlta magát (ami akkor is látszott). Így pedig szépen elvesztette az eredeti célt...

Kivlov 2014.04.10. 09:54:31

@Tyson925:
Persze. És a leggyászosabb még nem is az, hogy befeküdt a maszopnak. Hanem az, hogy ő hülye, értelmetlen gazdasági vízióikat mantrázta. ezzel járatta le magát...

nland 2014.04.10. 10:53:41

Azt nem érti meg az összes 'baloldali' politikus, hogy ez az ellenségképre épülő 'indulatpolitika' most max. ennyit hoz a terítékre (1/3), mert az emberek változnak.
2010 (2006) óta a legfontosabb nem az 'ellenség' hanem a hitelesség.

Az '5 percenként' önmagának ellentmondó cselekvéssel nem lehet ezt felépíteni, sőt inkább csak emlékeztetni az embereket miért nem szavaztak rájuk. (Tehát kvázi simán a jobboldaliak megerősítését érik el minden egyes megjelenésükkel)

Ehhez jön még, hogy 'lebirkázzák, lebecsülik' a jobboldali gyűlésre kiment embereket (nem csak a jobboldali politikusokat)...miközben ha megválasztották őket ezeket az embereket is képviselniük kellett volna...

Alapból arra gondol minden választó, hogy egy ilyen ember ne vezessen.

Tehát ellenfelek vannak, de ellenségek nem...és a másik oldal szavazói pont úgy emberek és annyira értékesek, mint a saját oldaliak.

A 'mindig a Ron Weberi úton' a hiba 2006 után ezzel már nem lehet választást nyerni...

A választás, sporthoz hasonló felfogása hasznosabb lenne (tisztelve az ellenfél szavazóit is)

Egy hiteles baloldalt jelenleg egyetlen emberre Schiffer Andrásra lehetne felépíteni, mert őt még az ellenfelei is tisztelit a tartása miatt... (tehát kvázi meg tudja szólítani a hitelességet igénylő választókat)

De persze mit ossza az észt egy egyszerű (ráadásul kecskés oldali) állampolgár :o)

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.04.10. 11:41:37

@nland: "2010 (2006) óta a legfontosabb nem az 'ellenség' hanem a hitelesség."

Azt hiszem, megfogtad a lényeget!

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.10. 14:09:07

@nland:

Minden szavaddal egyetértek, NER-birka :))) Az az ellenségképre épülő 'indulatpolitika' ugyanis tényleg 1/3-ra volt elegendö, mégpedig a mínusz 1/3-ra a a 3/3-tól :))))))

Jaj, de ez már a töled távol esö 7-edikes matematika, ne is fáraszd vele magad NER-gyogyóskám :))))

Nyehehehhehehhehehee

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.04.10. 14:13:46

Maradjon csak gyurcsány,bajnai,fodor meg házmestery és folytassák ugyan azt mint eddig csináltak :))

pástétom 2014.04.10. 14:29:34

"Másrészről Bajnai nagyon jól látja: Fidesz-kormányt leváltó ellenzék a parlamenten kívül fog döntően megszerveződni. "

Ezt mindenki tudja, nem csak az Együtt-PM.

"2014-ben Magyarországon nincs egyetlen VALÓBAN jobboldali párt sem... Végre, valakinek valós alternatívát kell tudnia nyújtani!"

Bajnai mióta VALÓBAN jobboldali?

pástétom 2014.04.10. 14:39:58

Lemondhat a PM elnöksége, de nincs jelentősége, ez csak szimbólikus. És persze így az uniós és önkormányzati választások előtt némi szavazatszerzést is remélnek tőle, hiszen lám, tessék: mi még erre is képesek vagyunk. De ugyanazok fognak ezután is előtérben lenni, mert Jávoron, Karácsonyon, Szabón, és a többieken kívül más nem is látszik a pártban.

Bajnait pedig eldugják a kamrába, és a kampányban újra előveszik. Hogy nem vesz részt az országgyűlés munkájában, mert személyes bevallása szerint " ő másra hivatott", az a szememben csupán gyáva megfutamodás, bár lehet, hogy nem személyes döntés, hanem pártstratégia. Még akkor is megfutamodás, ha tény: a fideszes kétharmaddal újra bolhacirkusz lesz csupán a Parlament az ellenzék számára.

Balt 2014.04.10. 15:34:02

Ez az elszólás (hogy ti. "a zellenzéki politizálás hangsúlya a parlamenten kívül lesz"), Fletó vasárnapi agymenése, meg Charles Gati fenyegetőzései azt vetíti előre, hogy valamire készülnek. Kijev lesz a minta...?

Egyébként mintha Bajnai kopogtatott volna Matti ajtaján, hogy ki kell bővíteni a koalíciót. (Persze lehet, hogy csak azért, mert ő volt a leginkább Zsorzsi Konradék markában...)

Anselmo 2014.04.10. 15:36:14

"Fidesz-kormányt leváltó ellenzék a parlamenten kívül fog döntően megszerveződni."

Bajnai a balliberálisok mögött álló üzleti szférára gondolt, ahova ő is visszamegy cégvezetni, nem pedig arra a csőcselékre, akik Orbán cellux fejét hordozták körbe a belvárosban.

sas70 2014.04.10. 15:37:28

@Tidal Wave: Az baj, hogy Bokros sokkal jobboldalibb a klasszikus értelemben, mint Orbán. Főleg az államról és a gazdaságról alkotott képe alapján.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.10. 15:38:25

@pástétom:
Szerintem sem jobboldali Bajnai, viszont a jelenlegi kormányhoz képest jobbra áll, de még mindig enyhén a baloldalon.

sas70 2014.04.10. 15:38:28

@Anselmo: Vagy majd ő is elmegy egyet PÖCS-ölni, mint Orbán anno.

Balt 2014.04.10. 15:39:56

@pástétom: "Bajnait pedig eldugják a kamrába, és a kampányban újra előveszik."

"Ló nincs"-alapon nagy valószínűséggel most a főpolgiságra gyúrnak. Gondolják, ha Demszkynek 5x bejött, hátha... (és sajnos akár még sanszuk is lehet). De szerencsére ott van Fletó, aki persze "támogatni" fogja, azaz megint súlyos százalékokat visz el tőlük. :))

Narancskommunista (törölt) 2014.04.10. 15:40:54

@sas70:
Valahol Bokros áll középen ha a gazdaságpolitikai jobb-balt nézzük, és hozzá képest mindenki (MSZP, Fidesz, Jobbik, Együtt, stb.) valamilyen mértékben balra áll. Jobboldali politikai erő nincsen ma Magyarországon.

Muzsikok közt 2014.04.10. 15:49:31

Bajnai fejét mindenki látta az elmúlt 3 hónapban. Muszáj volt neki kampányolni,meg politikust játszani, nem ő akarta hanem muszáj volt.

Most már megbukott, nyugodtan arcba szarhatja a választóit harmadszor azzal hogy parlamenti képviselő se lesz. Meg ' 1 év múlva miniszterelnök' se.

Én mondjuk leszarom, nevetséges figura.

pástétom 2014.04.10. 16:18:48

@Narancskommunista: "jobboldali politikai erő nincsen ma Magyarországon."

Hol van a valódi konzervatív értelmiség? Létezik ilyen idehaza egyáltalán? Talán csak nyomokban, egyes autonóm személyiségek szintjén - de önálló, látható konglomerátummá nem áll össze. Az ő felelősségük, és az ő feladatuk lenne cselekedni, kiszakadni Orbán béklyóiból és megszervezni a valódi jobboldali néppártot. De mind kussban van, féltik az egzisztenciájukat, hiszen Orbán a legkisebb mozgolódásra is kivégezné őket. Márpedig ezt a munkát senki más nem lesz képes elvégezni helyettük.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.10. 16:59:52

A sok gyogyós NER-birka retteg a Bajnaitól. Nagyon helyes.

Nyehehehehehhehehehehhee

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.10. 17:04:58

A rettegésetek nem alaptalan, a köztörvényes bünözö Orbánotok ugyanis tisztában van Bajnai erejével, csak ezért mantrázzátok a napi-Habonyt, NER-birkák. Nagyon helyes.

Nyehehehehheheheheh

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.10. 21:47:44

@pástétom:
Elkezdtem a Nemzeti Kapitalista Pártot népszerűsíteni, lett belőle 20!!! támogató.

Vannak hasonló kezdeményezések, ott van, ahol van 22 támogató is.

Jobboldalra Magyarországon nincsen kereslet.

Márpedig csak az kerül be a parlamentbe, akit a nép beszavaz. Tehát Jobboldali párt soha...
süti beállítások módosítása