Immár 8 éve vagyok a Citi bank ügyfele. Tegnap kaptam tőlük egy levelet "Fontos tájékoztatás" tárggyal. Izgatottan nyitottam meg a levelet, a következő szerepelt benne:
Tisztelt Ügyfelünk!
A Citibank rendszeresen felülvizsgálja a meglevő számlaszerződéseit, hogy beazonosíthassa azon ügyfeleit, akik számára valóban előnyös szolgáltatásokat nyújthat. Alapos felülvizsgálatunk eredményeként megállapítottuk, hogy a jelenlegi számlacsomagját a továbbiakban nem tudjuk az Ön számára biztosítani.
Persze tudtam, hogy a Citi felmondja régi nulla forintos számláit bizonyos esetekben, ahogy a saját közleményük fogalmaz:
A válaszként elküldött közlemény szerint a felmondott számlák “általában hosszabb ideje alvó számlák, vagy csak minimális aktivitás történik rajtuk”, és a Citi a szokásos üzleti felülvizsgálata eredményeként hozta meg a döntést a megszüntetésekről.
Azt azért erős túlzásnak nevezném, hogy a számlám "alvó" vagy csak minimális használt volna. És, igen, megértem én, hogy az Orbán kormány adóbeszedésre használja a bankokat, hogy rengeteg az új teher, hogy a tranzakciós illeték, meg ingyenes készpénzfelvét és stb. nagy teher. De, a citi gyakorlatilag semmilyen alternatívát nem ajánlott a megszüntetett számlacsomagja helyett. Ugyan ajánlottak két másik csomagot, ám még versenyképesnek sem lehetne egyiket sem nevezni, mind a két lehetőség meglehetősen előnytelen és drága. Mindezt azok után, hogy a 8 év alatt az egész családomat a Citihez csábítottam, és a baráti/ismerősi körömnek is egy jó részét. Rendszeresen használom és több embernek intéztem Citis hitelkártyát is. Nem mondanám átlagos ügyfélnek egyikünket sem, a jelenlegi számlacsomag feltételeinek sokszorosát is tudnánk teljesíteni. A többségünk 30 év alatti karrierje igencsak elején járó fiatal, akikből valószínűleg néhány év múlva tipikusan olyan ügyfelekké fognak válni, amilyeneket a Citi most megcélzott. Túl nagy költséget sem róvok rájuk, hiszen kp-t szinte soha nem veszek fel, elektronikus számlát kérek, és még sms értesítőt sem használok. Erre most szépen, szisztematikusan a Citi felmondja a számláinkat. Kicsit rosszul esik, ahogy a Citi ezt az egészet kezelte, és lekommunikálta. Semmi indoklás, vagy valami elfogadható alternatíva, egyszerűen felmondtak és kész. Szívesen maradtam volna a Citinél ha ajánlanak egy elfogadható számlacsomagot, de egyértelművé tették, hogy mi nem számítunk számukra megfelelő ügyfélnek. Természetesen ezek után ismét összefogom a családot, ismerősöket, és nem csak a számlavezetést, hanem minden más terméket viszünk át egy másik bankhoz.
És persze tudom, hogy ki ezért az igazi felelős, ettől még úgy érzem, a Citi meglehetősen rosszul kezelte a helyzetet, és ezek után természetesen soha nem leszek a Citi bank ügyfele, a családommal és ismerőseimmel együtt!